...

...
Miłować Boga, troszczyć się o braci, Kościół i Ojczyznę.
Założyciel..... O Pomocnikach Matki Kościoła....Ośrodki w Polsce..... Polecane strony.....


Apel Założyciela...
Najmilsi! Pragnę Was wszystkich pozyskać dla wspierania Kościoła przez Matkę Chrystusową. Poczujcie się odpowiedzialni za Kościół święty, za jego losy i rozwój, za waszą ochrzczoną Ojczyznę, za wiarę naszych braci.
Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński

Powrót na główną stronę.....

Pragnę się cała przemienić w miłosierdzie Twoje i być żywym odbiciem Ciebie. - Siostra Faustyna
Beatyfikacja kard. Stefana Wyszyńskiego : 7 czerwca 2020 roku - nowa data - 12 września 2021 roku
--
Choćbyś przegrał całkowicie zbierz się, zgarnij, dźwignij, zacznij od nowa! Spróbuj budować na tym co w tobie jest z Boga.
- Kardynał Stefan Wyszyński


sobota, 24 października 2015

Kongres Katolickich Ruchów, Stowarzyszeń i Wspólnot Modlitewnych Archidiecezji Katowickiej. Wydział Teologiczny UŚ, ul. Jordana 18, Katowice.







TEMAT KONGRESU:

Nowa ewangelizacja dla przekazu wiary


Program kongresu:
9.00 - rejestracja uczestników
10.00 - wykład ks. bp. Adama Wodarczyka „Od Evangelii Nuntiandi do Evangelii Gaudium” i ks. Bogdana Bieli „Rola ruchów w dziele Nowej Ewangelizacji”
Po przerwie, w trakcie której będzie serwowany ciepły posiłek,
o 12.30 ks. Bogdan Kania przedstawi wykład: „Panoramę działań ewangelizacyjnych w archidiecezji katowickiej”.
Następnie, w sesji panelowej, swoim świadectwem i wskazówkami podzielą się:
Piotr Werwiński, Rozmowa ewangelizacyjna i świadectwo,
Ks. Robert Rosiak, Ewangelizacja przez Szkołę Nowej Ewangelizacji,
Dominik Chwolik, Ewangelizacja uliczna,
Mirosław i Sabina Sułeccy, Ewangelizacja od domu do domu,
Wioletta Iwanicka-Richter, Ewangelizacja wśród uzależnionych,
Ks. Piotr Wencel, Ewangelizacja wśród biednych,
Andrzej Strączek, Ewangelizacja kursem Alpha,
Ks. Jarosław Ogrodniczak, ewangelizacja narzeczonych i małżonków,
Henryk Król, Ewangelizacja internetowa „Szukając Boga”.
W części warsztatowej odbywającej się w grupach będzie możliwość poznania nowych metod ewangelizacji.
Po zakończeniu warsztatów
o 17.00
odbędzie się Msza w krypcie katedry. Przewodniczyć jej będzie ks. bp Adam Wodarczyk. Na Eucharystię zaproszeni są wszyscy członkowie wspólnot i ruchów.

Modlitwa przed Kongresem: Duchu Święty! Światło Miłości - oświecaj mnie! Największa Mądrości - prowadź mnie! Pomóż mi wykonać wszystko, czego ode mnie dzisiaj zażądasz i przyjąć wszystko, co chcesz, aby mnie spotkało! I daj mi być wielkodusznym i wiernym człowiekiem jak Maryja, moja Matka! Z Nią! Przez Nią! W Jej Niepokalanym Sercu! Dla Jej zwycięstwa! Na Jej chwałę i na chwałę Jezusa Chrystusa! Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen. [1]

Przesłanie Kongresu. Wszyscy jesteśmy powołani do głoszenia Dobrej Nowiny. Każdy ochrzczony powinien mówić światu o Jezusie i nieść Go potrzebującym. Trzeba jednak pamiętać o tym, że ewangelizację należy zacząć od samego siebie (!), od odnowienia i pogłębienia osobistej relacji z Bogiem. Dopiero wtedy możemy wyjść do ludzi i stać się żywymi świadkami Jezusa. Jeżeli o to nie zadbamy będziemy tylko aktywistami i agitatorami religijnymi. Kim są potrzebujący? Dzisiaj nawet chrześcijanie krajów, w których katolicyzm zakorzenił się przed wiekami potrzebują Boga, bo nie żyją w Jego bliskości. Na Kongresie zaprezentowano różne sposoby ewangelizacji w praktyce  - na przykładzie konkretnych wspólnot - i wyjaśniono czym jest Nowa Ewangelizacja. Spotkanie uważam za bardzo interesujące, ważne i inspirujące. Poruszające były zwłaszcza osobiste świadectwa członków wspólnot, którzy otworzyli przed nami swoje serca i opowiedzieli o swojej przygodzie z Jezusem. Miałam łzy w oczach, bo przypomniało mi się dlaczego kiedyś zdecydowałam się oddać swoje życie Jezusowi i dlaczego wstąpiłam do Ruchu PMK. Bycie powołanym do głoszenia Dobrej Nowiny poprzedza zawsze bycie wybranym. Poczułam się jak w momencie Nawrócenia. Otuliła mnie Boża obecność i ogarnęła Boża miłość. Dla mnie - zalążka Ruchu Pomocników Matki Kościoła w Archidiecezji Katowickiej - spotkanie było bardzo pomocne, gdyż uświadomiło mi jak wiele jest dróg docierania do ludzkich serc i jak wielki jest głód Boga we współczesnym świecie. Nikt z wierzących nie powinien pozostawać obojętny na ten trawiący świat głód Dobra i Miłości. Jesteśmy zobowiązani do mówienia innym o Bogu - o Najwyższym Dobru i Niewyobrażalnej Miłości. Moje refleksje zakończę modlitwą, do której odmówienia zachęcił nas pod koniec Mszy Świętej ks. bp Adam Wodarczyk: Niech zstąpi Duch Twój! Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi!

Maryjo! Gwiazdo Nowej Ewangelizacji, prowadź mnie i prowadź wszystkie wspólnoty, które działają obecnie i będą działać w przyszłości w naszej Archidiecezji! Amen.


Rozważania na dzisiejszy dzień. Eremita z Eremu Maryi "Brama Nieba": Dar nawrócenia...

[1] Parafraza modlitwy do Ducha Świętego ks. kard. Josepha Merciera.