...

...
Miłować Boga, troszczyć się o braci, Kościół i Ojczyznę.
Założyciel..... O Pomocnikach Matki Kościoła....Ośrodki w Polsce..... Polecane strony.....


Apel Założyciela...
Najmilsi! Pragnę Was wszystkich pozyskać dla wspierania Kościoła przez Matkę Chrystusową. Poczujcie się odpowiedzialni za Kościół święty, za jego losy i rozwój, za waszą ochrzczoną Ojczyznę, za wiarę naszych braci.
Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński

Powrót na główną stronę.....

Pragnę się cała przemienić w miłosierdzie Twoje i być żywym odbiciem Ciebie. - Siostra Faustyna
Beatyfikacja kard. Stefana Wyszyńskiego : 7 czerwca 2020 roku - nowa data - 12 września 2021 roku
--
Choćbyś przegrał całkowicie zbierz się, zgarnij, dźwignij, zacznij od nowa! Spróbuj budować na tym co w tobie jest z Boga.
- Kardynał Stefan Wyszyński


Uroczystość Najświętszego Odkupiciela.

Źródło: www.redemptor.pl

W trzecią niedzielę lipca (17 lipca 2016 r.) w kościołach i wspólnotach redemptorystów obchodzona jest patronalna Uroczystość Najświętszego Odkupiciela. Dla redemptorystów to okazja do wyrażenia wdzięczności za dar powołania do bycia  współpracownikami i sługami Jezusa Chrystusa w wielkim dziele Odkupienia.
IMG_20150719_071515 
W niedzielną uroczystość w swoich parafiach i kościołach redemptoryści używają podczas Eucharystii specjalnego formularza liturgicznego z własnymi czytaniami i prefacją. We wspólnych modlitwach wraz z wiernymi dziękują Chrystusowi Odkupicielowi za wszelkie dobro, jakie dokonuje się przez ojców i braci redemptorystów, którzy żyją i posługują na polskiej ziemi i w innych krajach, do których udają się z Dobrą Nowiną o obfitym Odkupieniu.
Zapraszamy do lektury specjalnego rozważania przygotowanego na tę uroczystość, które jest zamieszczone na Redemptorystowskim Portalu Kaznodziejskim: slowo.redemptor.pl [1]
Wszystkich odwiedzających naszą stronę zachęcamy też do odmówienia modlitwy o powołania do naszego Zgromadzenia:
Chryste Odkupicielu, Ty sprawiłeś, że Zgromadzenie Redemptorystów, a w szczególności jego święci Współbracia zawsze ofiarnie wypełniali Twoją wolę. Prosimy Cię, by współcześni redemptoryści odważnie głosili Twoją Ewangelię. Wzbudzaj w sercach młodych ludzi nowe powołania, daj im łaskę rozpoznania i podjęcia zaproszenia do pójścia za Tobą, aby jako kapłani lub bracia zakonni głosili obfite Odkupienie ludziom ubogim i opuszczonym. Który żyjesz i królujesz na wieki wieków. Amen.
o. Sylwester Cabała CSsR, Lubaszowa
* * *
Fragment listu Ojca Prowincjała Janusza Soka CSsR na Uroczystość Najświętszego Odkupiciela:
„Rok Miłosierdzia skłania, by na dzieło Odkupienia spojrzeć w kluczu miłości. Nie da się bowiem właściwie zrozumieć odkupienia, jeśli nie dostrzeże się Bożej miłości objawianej przez Chrystusa. Nie można zrozumieć pragnienia Boga pojednania się z grzesznikami, wprowadzenia ludzi w Boskie życie i rodzinę Bożą, jeśli nie uwzględni się prymatu miłości. Odkupieńcza śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa są niczym innym jak przymierzem miłości.
Poprzez miłość przede wszystkim wyraża się bezwarunkowa aprobata. Miłość  przyjmuje tego lub to, co kocha. W miłości i przez miłość Bóg w pełni zaakceptował człowieka i świat. Boska miłość, płynąca w stworzeniu i odkupieniu, jest potężniejsza niż śmierć. Jako akt absolutnie wolny, miłość nie jest wymuszona i ma w sobie coś nieuzasadnionego. Spotykając miłość spotykamy tajemnicę.
Działanie motywowane prawdziwą miłością skierowane jest na drugiego i nie liczy się z własnym kosztem. Ta bezinteresowna troska czyni kochających w pewnym sensie bezbronnymi. Wierność miłości, a właściwie wierność Temu, który nas kocha, może okazać się kosztowna, bolesna, a nawet śmiertelna. Chrystus kochał każdego, nawet wrogów, taka miłość uczyniła Go całkowicie bezbronnym.
Miłość nieodłącznie związana jest z pięknem. Piękno pobudza naszą miłość; kochamy to, co piękne – możemy powiedzieć za św. Augustynem. Boskie piękno zmartwychwstałego Pana, Najświętszego Odkupiciela, wzbudza naszą miłość. W przyszłym świecie zobaczymy Boga takiego, jakim jest. Kontemplując nieskończone Boskie piękno, będziemy kochać Boga i innych w Bogu.
Każdy z tych aspektów miłości obecny w tajemnicy Bożego miłosierdzia, obecny w dziejach chrześcijańskiej Polski, niech będzie obecny w naszym pełnym gorliwości posługiwaniu na niwie Obfitego Odkupienia”.




[1] Źródło: www.slowo.redemptor.pl

XVI Niedziela Zwykła – Uroczystość Najświętszego Odkupiciela – Uroczystość tytularna Zgromadzenia Redemptorystów


Uroczystość Najświętszego Odkupiciela – to Uroczystość tytularna Zgromadzenia Redemptorystów, które przypada zawsze na III Niedzielę lipca (w tym roku to XVI Niedziela Zwykła)




Redemptorystowskiej Rodzinie, ta dzisiejsza uroczystość uświadamia, że nasze powołanie i nasza misja w Kościele i we wspólnocie ludzkiej, naznaczonej tak zróżnicowanymi aspektami XXI-go stulecia, to głoszenie Obfitego Odkupienia światu. Również i temu małemu światu, którego granice stanowią sąsiedzkie ogrodzenia, klatki schodowe przestrzenie biurowe, sale szpitalne czy więzienne cele.


Czytania:
Pierwsze czytanie:
            Iz 55, 3-6

Drugie czytanie:
            Rz 5, 12-21

Ewangelia:
            J 3, 13-18.21



1. Najświętszy Odkupiciel – jeszcze jedna uroczystość
Odkupiciel świata i człowieka, Jezus Chrystus, to centralna postać dzieła zbawienia, sprawowanego liturgicznie w czasie corocznego Triduum Paschalnego. Uroczystość Najświętszego Odkupiciela, podobnie, świętuje historyczne wydarzenie Odkupienia, ale koncentruje naszą uwagę na jego znaczeniu i powszechnej mocy zbawczej. Uroczystość ta przypomina nam zwłaszcza szczególne przyczyny Odkupienia, które są pozahistoryczne. Są nimi przede wszystkim nieskończona miłość Ojca dającego nam Syna oraz miłość Syna, który wydał za nas samego siebie i uczynił nas w swoim Duchu „nowym stworzeniem”, pierwocinami powszechnego zbawienia ludzkości i świata. Święty papież Jan Paweł II był piewcą Odkupienia od swojej pierwszej encykliki Redemptor Hominis (Odkupiciel Człowieka). Całe środowisko życia i misję Jezusa Chrystusa wpisał on w  swoistą gramatykę zbawienia, która już od Wcielenia ma swoje permanentne wymiary Odkupienia (Redemptoris Mater, Redemptoris Custos, Redemptionis Donum, Redemptionis Sacramentum, itd.) Komentując te nadzwyczaj widoczne wymiary „odkupieńczej” wizji św. Jana Pawła II, kard. J. Ratzinger napisał:
„Tu chodzi o człowieka. Aby człowiek mógł być odkupiony, potrzebny jest Odkupiciel. Potrzebujemy Chrystusa, Człowieka, który w jednej osobie jest człowiekiem i Bogiem — «nierozdzielnie i bez pomieszania natur». Jest nam potrzebny Redemptor Hominis”.

2. Trzecia niedziela lipca
Latem 1575 r. w Wenecji wybucha straszliwa epidemia dżumy. W ciągu niemal dwóch lat zbierze ona krwawe żniwo: 50 tys. ofiar. Prawie co trzeci mieszkaniec Wenecji straci życie, a wśród nich wielki artysta Tiziano. We wrześniu 1576 r., kiedy plaga osiąga swoje apogeum, senat Republiki zwraca się do Boga o pomoc i składa ślub ufundowania nowego kościoła ku czci Najświętszego Odkupiciela. W maju 1577 r. położony jest pierwszy kamień pod budowę przyszłej wspaniałej bazyliki na pobliskiej wyspie Giudecca, a 20 lipca tego samego roku (wigilia trzeciej niedzieli lipca) ludność świętuje już z radością ustanie dżumy i organizuje niezwykłą procesję, by przejść ku kościołowi po zaimprowizowanym moście, utworzonym z barek i tratw (330 m.). Tradycja ta trwa do dziś, przypadając regularnie w każdą trzecią niedzielę lipca. Po niemal 5 wiekach narastających obchodów stanowi ona jedno z najważniejszych świąt patriarchatu weneckiego.
Zgromadzenie misjonarzy ludowych, założone w Królestwie Neapolu przez św. Alfonsa Marię dei Liguori półtora wieku później (1732) zastaje już ugruntowaną tradycję tej uroczystości, a zatwierdzone pod nazwą Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela przez Stolicę Apostolską (1749) przyjmuje jako swoje charyzmatyczne motto „Obfite u niego Odkupienie” (Ps 130, 7).

3. Przesłanie Słowa Bożego
Pierwsze czytanie (Iz 55, 3-6), w szczególnym dialogu miłości pomiędzy odkupicielem Izraela a ludem wybranym powracającym z niewoli babilońskiej, rozszerza perspektywę ocalenia: nie tylko lud szczególnie wybrany i umiłowany będzie się cieszył życiem w nowym przymierzu wiekuistego zmiłowania, ale także inne narody, nawet te najbardziej nieznane, otrzymają przystęp do Bożej intymności i łaski, poprzez wsławienie Izraela wobec całego świata.
Takie wsławienie nastąpiło w osobie Jezusa z Nazaretu. Izajasz przewidział, że stanie się to na drodze brutalnego odrzucenia nierozpoznanego Mesjasza, ale ostatecznie „w Jego ranach jest nasze zdrowie” (Iz 53, 5), które przynosi uzdrowienie uniwersalne.
Psalm responsoryjny opiewa tę nieoczekiwaną obfitość Bożych zmiłowań (Ps 130, 7), i – znów słowami Izajasza – obiecuje: „z radością czerpać będziecie wodę ze zdrojów zbawienia” (Iz 12, 3): wszyscy i za darmo…
W słynnym piątym rozdziale listu do Rzymian, św. Paweł Apostoł zdumiewa się nad szczególną asymetrią Bożego miłosierdzia: gdzie zakrólował grzech, tam jeszcze obficiej rozlała się łaska, to znaczy Boża odradzająca litość wobec ludzi. Przekraczając wszelkie proporcje ludzkich tylko kryteriów, zaprowadza ona „sprawiedliwość” Bożą, opartą na nowej relacji zaufania i ocalenia bez granic, dla tych, którzy je przyjmują gratis w Osobie Zmartwychwstałego Odkupiciela.
W Ewangelii rozbrzmiewają zaś dziś słowa Chrystusa do Nikodema, w których zawiera się serce dobrej nowiny: zbawienie stało się faktem, bo Bóg umiłował świat, który stworzył, do tego stopnia, że dla jego ocalenia dał swego jedynego Syna. „Każdy kto w Niego wierzy, ma życie wieczne”, życie relacji z Ojcem wszystkich ludzi, sięgające poza śmierć fizyczną, w całkowitej miłości, która nigdy nie umiera.

4. „Odkupieni” dziś?
Metafora kupowania czy odkupywania w odniesieniu do osób ludzkich nie ma dziś szans na większą popularność. Zazwyczaj pojawia się ona w dramatycznym kontekście porwań i uprowadzeń dla uzyskania „okupu”, nierzadko kończąc się śmiercią niewinnych. Kultura naszej cywilizacji mówi o odkupieniu całych obszarów ludzkości, które jeszcze nie mogą się cieszyć obywatelskimi wolnościami osoby ludzkiej, popadając jednak w zdumiewające samozaprzecznia. Oto emancypacja niektórych musi często być opłacona urzeczowieniem innych podmiotów, co jest tak widoczne w przypadku niszczenia embrionów ludzkich w imię postępu i wolności badań…
Teologia będzie nam stale przypominać: Odkupienie jest przeniesieniem współrzędnych ludzkiej egzystencji w Miłość Bożą, która jest niezniszczalna. Każda miłość woła o całkowitą „przynależność” wzajemnie powierzonych sobie egzystencji. Niech dzisiejsza uroczystość pozwoli nam na nowo spojrzeć na zwycięski krzyż Odkupiciela, który ofiaruje z wysokości kompletnie bezinteresownego daru z siebie samą Miłość pochodzącą prosto z łona Ojca.
W sercu Ojca Jezus przygotował dla nas wszystkich mieszkanie. Jest ono tak osobiste, że nikt go nie zajmie w nasze miejsce. Czy pamiętam o tym moim „niebieskim adresie”, gdzie jest już tajemniczo ukryte z Chrystusem w Bogu moje zmartwychwstałe życie (Kol 3, 3)? Czy „przynależąc” wiekuiście do Odkupiciela, zabiegam także o to, aby nikt z moich braci i sióstr „nie zginął, ale miał życie wieczne”, radując się nim już tu, na ziemi, w miłości wzajemnej uczniów Jezusa?



Autor: o. Andrzej S. Wodka CSsR – Prezes (preside) Akademii Alfonsjańskiej oraz profesor nadzwyczajny Istituto Superiore di Teologia Morale (biblijne podstawy teologii moralnej), Accademia Alfonsiana – Rzym