...

...
Miłować Boga, troszczyć się o braci, Kościół i Ojczyznę.
Założyciel..... O Pomocnikach Matki Kościoła....Ośrodki w Polsce..... Polecane strony.....


Apel Założyciela...
Najmilsi! Pragnę Was wszystkich pozyskać dla wspierania Kościoła przez Matkę Chrystusową. Poczujcie się odpowiedzialni za Kościół święty, za jego losy i rozwój, za waszą ochrzczoną Ojczyznę, za wiarę naszych braci.
Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński

Powrót na główną stronę.....

Pragnę się cała przemienić w miłosierdzie Twoje i być żywym odbiciem Ciebie. - Siostra Faustyna
Beatyfikacja kard. Stefana Wyszyńskiego : 7 czerwca 2020 roku - nowa data - 12 września 2021 roku
--
Choćbyś przegrał całkowicie zbierz się, zgarnij, dźwignij, zacznij od nowa! Spróbuj budować na tym co w tobie jest z Boga.
- Kardynał Stefan Wyszyński


wtorek, 14 czerwca 2016

Patron dzisiejszego dnia: błogosławiony Michał Kozal, biskup, męczennik.

Numer 24 544 - zamęczony w Dachau.



Błogosławiony Michał Kozal. Zdjęcie obozowe.

Obozowa codzienność.
Świat bez Boga. Śmierć odarta z sacrum.
Człowiek to tylko przedmiot. Ciało to odpad przemysłowy.


Każdy, kto nienawidzi swego brata, jest zabójcą. 1 J 3,15


A Ja wam powiadam: 
Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują, 
abyście się stali synami Ojca waszego, który jest w niebie. Mt 5, 44-45





Z czytań na dzisiejszy dzień: 1 Krl 21, 17-29 , Ps 51, Mt 5,43-48.

Zmiłuj się, Panie, bo jesteśmy grzeszni.

Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej,
w ogromie swej litości zgładź moją nieprawość.
Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
i oczyść mnie z grzechu mojego.

Uznaję bowiem nieprawość moją,
a grzech mój jest zawsze przede mną.
Przeciwko Tobie samemu zgrzeszyłem
i uczyniłem, co złe jest przed Tobą.

Odwróć swe oblicze od moich grzechów
i zmaż wszystkie moje przewinienia.
Uwolnij mnie, Boże, od kary za krew przelaną,
Boże, mój Zbawco,
niech sławi mój język sprawiedliwość Twoją.

Zmiłuj się, Panie, bo jesteśmy grzeszni. Z Psalmu 51.


Jezus powiedział do swoich uczniów: «Słyszeliście, że powiedziano: „Będziesz miłował swego bliźniego”, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził. A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują, abyście się stali synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią? I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią? Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski». Mt 5,43-48

 ***

Niech Bóg uchroni nas przed czasami pogardy, gdy dla innych stajemy się tylko numerami i przedmiotami do wykorzystania. Niech Bóg ustrzeże nasze serca przed pychą, pogardą i nienawiścią, abyśmy nie byli tymi, którzy gardzą innymi. Jedynie serce, w którym nie ma miłości - w którym nie ma Boga - zapala się gniewem. Jedynie oko człowieka pełnego pychy dostrzega drzazgę w oku brata, a w swoim belki nie zauważa. Jezu, cichy i miłosierny, uczyń serca nasze według Serca Swego. Maryjo! Matko Pięknej Miłości, której nie złamał nawet Krzyż, na którym ukrzyżowano Twoje Serce! Ucz nas pokory i posłuszeństwa Woli Bożej. Amen.



V dzień NOWENNY. Modlitwa po Mszy Świętej: Najświętsze Serce Jezusa, zmiłuj się nad nami. Niepokalane Serce Maryi, módl się za nami. Amen. 



O błogosławionym Michale Kozalu...

Rozważania na dzisiejszy dzień. Erem Maryi "Brama Nieba": Obowiązek czy przywilej?
Ewangelia do rozważań: Mt 5,43-48.



Źródło obrazków: 1. ..., 2. ...,  3. ... , 4. ... , ....