...

...
Miłować Boga, troszczyć się o braci, Kościół i Ojczyznę.
Założyciel..... O Pomocnikach Matki Kościoła....Ośrodki w Polsce..... Polecane strony.....


Apel Założyciela...
Najmilsi! Pragnę Was wszystkich pozyskać dla wspierania Kościoła przez Matkę Chrystusową. Poczujcie się odpowiedzialni za Kościół święty, za jego losy i rozwój, za waszą ochrzczoną Ojczyznę, za wiarę naszych braci.
Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński

Powrót na główną stronę.....

Pragnę się cała przemienić w miłosierdzie Twoje i być żywym odbiciem Ciebie. - Siostra Faustyna
Beatyfikacja kard. Stefana Wyszyńskiego : 7 czerwca 2020 roku - nowa data - 12 września 2021 roku
--
Choćbyś przegrał całkowicie zbierz się, zgarnij, dźwignij, zacznij od nowa! Spróbuj budować na tym co w tobie jest z Boga.
- Kardynał Stefan Wyszyński


środa, 27 stycznia 2016

Patron dzisiejszego dnia: błogosławiony Jerzy Matulewicz, biskup.

Urodzony na Litwie błogosławiony Jerzy Matulewicz (Matulaitis) - biskup, generał zakonu marianów. 

Kapłan, biskup Wilna, wizytator apostolski na Litwie. Odnowiciel i reformator zakonu marianów skazanego na wyginięcie przez władze carskie. Założyciel dwóch żeńskich zgromadzeń: Sióstr Ubogich Niepokalanego Poczęcia NMP i  Sióstr Służebnic Jezusa w Eucharystii. Opiekun zgromadzeń powołanych do istnienia przez bł. ojca Honorata Koźmińskiego... W młodości zapadł na gruźlicę kości i potem przez całe życie zmagał się z tą ciężką chorobą, która go okaleczyła  - musiał nosić protezę na ręce i nodze. Obyśmy i my nie skarżyli się na trudności i cierpienia, z którymi się zmagamy. Obyśmy nigdy nie zasłaniali się chorobą i słabością. Nawet cierpiąc możemy czynić dobro - ofiarowywać swoje cierpienia i modlitwy, wpatrywać się w Chrystusa i czerpać siły z Krzyża.

Błogosławiony Jerzy, wstawiaj się za nami i naucz nas czynić "Wszystko przez Chrystusa i dla Chrystusa". Maryjo, Matko Pięknej Miłości! Módl się za nami i podtrzymuj nas na drodze do Nieba. Amen.



Rozważania na dzisiejszy dzień. Eremita z Eremu Maryi "Brama Nieba": Życiodajne słowo ...

Modlitwy błogosławionego Jerzego Matulewicza:

Akt ofiary codziennej
Ofiaruję Majestatowi Twemu, Boże,
moje serce,
aby Ciebie Jedynego miłowało
i niczego oprócz Ciebie,
chyba że dla Ciebie;
moją duszę, aby Tobie służyła;
rozum, pamięć, wolę, aby Tobie podlegały;
usta moje, aby do Ciebie mówiły;
język mój, aby Ciebie sławił
wzrok, dotykanie, smak,
słuch, powonienie, wyobraźnię,
ażeby nic złego nie przyjmowały,
niczego niewłaściwego
nie szukały, ani nie zachowywały;
wszystkie moje odczucia wewnętrzne i zewnętrzne;
wszystkie spojrzenia, rozmowy, pożądania, zamiary;
utrapienie, pociechę, bojaźń, bezpieczeństwo,
smutek, radość, upadanie, powstanie,
pokusę i zwycięstwo nad nią;
prześladowania, krzywdy, wzgardę,
niesławę, sławę, obfitość, niedostatek,
pracę, odpoczynek, zdrowie, słabość;
życie, śmierć - mnie całego, i wszystko moje.
Spraw, Panie, abym Twój był cały, mój w żadnej rzeczy;
tak w każdym czasie, w każdej chwili, w całej wieczności.
I wszystko to niechaj będzie
ku chwale Twojej i Najświętszej Dziewicy Maryi.
Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

Prośba do Jezusa Chrystusa
Panie Jezu, spraw,
abym pełniąc Twą wolę coraz bardziej zapierał się samego siebie,
a Ciebie coraz więcej miłował.
O Jezu, kocham Cię i pragnę kochać.
Udziel mi tej łaski, bym miłował Cię coraz więcej;
odwagi i męstwa, abym dla wywyższenia Twego Imienia
i dla dobra Twojego Kościoła
nie ugiął się przed żadnymi
trudnościami i przeszkodami
oraz abym odważnie szedł tam,
gdzie tylko można dla Ciebie pracować i cierpieć;
abym sam duchem Twoim napełniony,
starał się go wszędzie wnosić.
Który żyjesz i królujesz na wieki wieków. Amen.

Prośba o dar modlitwy
Panie, mój Boże,
daj, abym umiał nieustannie się modlić,
żyjąc i pracując w Twojej obecności;
zawsze jednoczyć się z Twoją świętą wolą,
stale odczuwać w sercu swoim obecność
Twego najmilszego Syna,
naszego Zbawiciela,
Jezusa Chrystusa,
który codziennie oddaje mi się w Ofierze mszy świętej.
Daj mi we wnętrzu mojego serca i duszy,
jakby w kaplicy,
z Nim przebywać,
mieszkać,
radować się,
pracować
i cierpieć.
Przez tegoż Chrystusa, Pana naszego. Amen.



Więcej o błogosławionym Jerzym Matulewiczu...


Źródło obrazka... . Więcej zdjęć...

Źródło przytoczonych modlitw...