...

...
Miłować Boga, troszczyć się o braci, Kościół i Ojczyznę.
Założyciel..... O Pomocnikach Matki Kościoła....Ośrodki w Polsce..... Polecane strony.....


Apel Założyciela...
Najmilsi! Pragnę Was wszystkich pozyskać dla wspierania Kościoła przez Matkę Chrystusową. Poczujcie się odpowiedzialni za Kościół święty, za jego losy i rozwój, za waszą ochrzczoną Ojczyznę, za wiarę naszych braci.
Prymas Tysiąclecia Kardynał Stefan Wyszyński

Powrót na główną stronę.....

Pragnę się cała przemienić w miłosierdzie Twoje i być żywym odbiciem Ciebie. - Siostra Faustyna
Beatyfikacja kard. Stefana Wyszyńskiego : 7 czerwca 2020 roku - nowa data - 12 września 2021 roku
--
Choćbyś przegrał całkowicie zbierz się, zgarnij, dźwignij, zacznij od nowa! Spróbuj budować na tym co w tobie jest z Boga.
- Kardynał Stefan Wyszyński


niedziela, 10 stycznia 2016

Święto Chrztu Pańskiego.

Z nieba odezwał się głos: 
Ty jesteś moim Synem umiłowanym, 
w Tobie mam upodobanie. Łk 3, 22


Święty Jan Chrzciciel tak przemówił do wszystkich:
Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie.(...)
On będzie was chrzcił Duchem Świętym i ogniem. Łk 3, 16

"W niedzielę po uroczystości Objawienia Pańskiego (w naszej tradycji bardziej rozpowszechniona jest nazwa święta Trzech Króli) przypada święto Chrztu Pana Jezusa. Zamyka ono okres świętowania Bożego Narodzenia. (...) Teksty modlitw związane ze świętem Chrztu Pańskiego odzwierciedlają bardzo dokładnie i szczegółowo przekazy Ewangelii. Podkreślają przy tym związek tego święta z uroczystością Epifanii, czyli Objawienia Pańskiego. Chrystus już jako dorosły, 30-letni mężczyzna, przychodzi nad brzeg Jordanu, by z rąk Jana Chrzciciela, swojego Poprzednika, przyjąć chrzest. Chociaż sam nie miał grzechu, nie odsunął się od grzesznych ludzi: wraz z nimi wstąpił w wody Jordanu, by dostąpić oczyszczenia. W ten sposób uświęcił wodę.  Więcej... [Brewiarz.pl] "

"Oto wasz Bóg! Oto Pan Bóg przychodzi z mocą i ramię Jego dzierży władzę!"

"Błogosław, duszo moja, Pana, 
Boże mój, Panie, Ty jesteś bardzo wielki! 
Odziany w majestat i piękno, 
światłem okryty jak płaszczem."


Oto idzie mój Pan! Bóg Wszechmogący! Idzie odziany w majestat i piękno, światłem okryty jak płaszczem. Wstępuje w wody Jordanu. Rozpina się na Krzyżu i zstępuje do Otchłani. Staje pośród grzesznych, by być z człowiekiem i podnieść go z nędzy grzechu, uwolnić z sideł śmierci. Otwiera Swą rękę i syci nas Swym dobrem. Pochyla się nad słabymi i przywraca zdrowie chorym. Oto nasz Bóg! Bezmiar Miłosierdzia. Dobroć Niepojęta. Baranek bez zmazy. Czy otworzę swoje serce na Jego obecność i zaproszę Go do swojego życia? Czy pozwolę poprowadzić się Jego ramieniu i zawołam doń w utrapieniu? Wszystkie stworzenia potrzebują do życia wody i światła, ale człowiek o wiele bardziej od wody, światła i pokarmu potrzebuje Boga. Bez Niego każdy z nas marnieje i w proch się obraca. Ocaleją jedynie ci, którzy trwają w Chrystusie - dawcy życia i naszym Odkupicielu. 

O! Przyjdź Panie i rozjaśnij Swoje Oblicze nade mną! Obdarz mnie Swym błogosławieństwem i umocnij Swą łaską. Jak łania zbłąkana na pustyni pragnie wody, tak moja dusza pragnie Ciebie Boże. Ty jesteś Życiem i Zmartwychwstaniem. Tobie Jedynemu zaufałam! Tobie się powierzam. Tobie powierzam wszystkich, których stawiasz na mojej drodze, i do których dotrą moje słowa. Bądź uwielbiony Panie we wszystkim co istnieje. Niech cała ziemia odda Ci pokłon i wyzna: Oto idzie nasz Pan i Wybawca. Radujcie się i weselcie, bo Bóg jest z nami. Amen.


Modlitwa po Komunii Świętej: Dziękuję Ci Boże za wszystko czym mnie obdarzasz - za łzy i ból, za radość i śmiech, za niepokój serca i błogą ciszę, za każdy promyk światła w ciemnościach i nieprzenikniony mrok, za Ducha Prawdy i Miłości, który rozpala nas do Dobra oraz obdarza odwagą. Dziękuję Ci Jezu, że ukryłeś mnie w Swoim Najświętszym Sercu i obdarzyłeś łaską Przyjaźni. Dziękuję za Twoją obecność przy mnie, którą potwierdzasz, że Jesteś Tym, Który Jest - Bogiem z nami, dotykiem czułego i miłosiernego Ojca. Amen.


Rozważania na dzisiejszy dzień. Eremita z Eremu Maryi "Brama Nieba": Chrześcijańska propozycja...  
 


Z czytań na dzisiejszy dzień:



«Pocieszajcie, pocieszajcie mój lud!» – mówi wasz Bóg. «Przemawiajcie do serca Jeruzalem i wołajcie do niego, że czas jego służby się skończył, że nieprawość jego odpokutowana, bo odebrało z ręki Pana karę w dwójnasób za wszystkie grzechy». 

Głos się rozlega: «Drogę Panu przygotujcie na pustyni, wyrównajcie na pustkowiu gościniec dla naszego Boga! Niech się podniosą wszystkie doliny, a wszystkie góry i pagórki obniżą; równiną niechaj się staną urwiska, a strome zbocza niziną. Wtedy się chwała Pańska objawi, razem ją każdy człowiek zobaczy, bo usta Pańskie to powiedziały».

Wstąp na wysoką górę, zwiastunko dobrej nowiny na Syjonie! Podnieś mocno twój głos, zwiastunko dobrej nowiny w Jeruzalem! Podnieś głos, nie bój się! Powiedz miastom judzkim: «Oto wasz Bóg! Oto Pan Bóg przychodzi z mocą i ramię Jego dzierży władzę. Oto Jego nagroda z Nim idzie i przed Nim Jego zapłata. Podobnie jak pasterz pasie On swą trzodę, gromadzi ją swoim ramieniem, jagnięta nosi na swej piersi, owce karmiące prowadzi łagodnie». Iz 40, 1-5. 9-11


Refren: Chwal i błogosław, duszo moja, Pana.
Błogosław, duszo moja, Pana, 
Boże mój, Panie, Ty jesteś bardzo wielki! 
Odziany w majestat i piękno, 
światłem okryty jak płaszczem. 

Chmury są Twoim rydwanem, 
przechadzasz się na skrzydłach wiatru. 
Wichry używasz za swych posłów, 
sługami Twoimi ogień i płomienie. 

Jak liczne są dzieła Twoje, Panie! 
Ty wszystko mądrze uczyniłeś, 
ziemia jest pełna Twoich stworzeń. 
Oto jest morze, ogromne i szerokie, 
a w nim żyjątek bez liku, 
zwierząt wielkich i małych. 

Wszystko to czeka na Ciebie, 
byś dał im pokarm we właściwym czasie. 
Gdy im dajesz, zbierają, 
gdy otwierasz swą rękę, sycą się Twym dobrem. 

Kiedy odbierasz im oddech, marnieją 
i w proch się obracają. 
Stwarzasz je, napełniając swym Duchem, 
i odnawiasz oblicze ziemi. 
Refren: Chwal i błogosław, duszo moja, Pana. Z Psalmu 104




Ukazała się łaska Boga, która niesie zbawienie wszystkim ludziom i poucza nas, abyśmy wyrzekłszy się bezbożności i żądz światowych, rozumnie i sprawiedliwie, i pobożnie żyli na tym świecie, oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Jezusa Chrystusa, który wydał samego siebie za nas, aby odkupić nas od wszelkiej nieprawości i oczyścić lud wybrany sobie na własność, gorliwy w spełnianiu dobrych uczynków.

Gdy ukazała się dobroć i miłość Zbawiciela naszego, Boga, do ludzi, nie ze względu na sprawiedliwe uczynki, jakie spełniliśmy, lecz z miłosierdzia swego zbawił nas przez obmycie odradzające i odnawiające w Duchu Świętym, którego wylał na nas obficie przez Jezusa Chrystusa, Zbawiciela naszego, abyśmy usprawiedliwieni Jego łaską, stali się w nadziei dziedzicami życia wiecznego. Tt 2, 11-14; 3, 4-7


Gdy lud oczekiwał z napięciem i wszyscy snuli domysły w sercach co do Jana, czy nie jest Mesjaszem, on tak przemówił do wszystkich: «Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On będzie was chrzcił Duchem Świętym i ogniem».
Kiedy cały lud przystępował do chrztu, Jezus także przyjął chrzest. A gdy się modlił, otworzyło się niebo i Duch Święty zstąpił nad Niego, w postaci cielesnej niby gołębica, a z nieba odezwał się głos: «Ty jesteś moim Synem umiłowanym, w Tobie mam upodobanie». Łk 3, 15-16. 21-22


Źródła obrazków: 1. Guido Reni... , ... ;  2. Ottavio Vannini... .